Konkursy tematyczne w 2022 r. dla członków KTF.
Miesiąc :
Styczeń – „ Szopki świąteczne”
Luty – „ Zima” ( śnieg, lód )
Marzec – „ Matka”
Kwiecień – „ Panorama”
Maj – „ Kapliczki”
Czerwiec – „ Cienie”
Wrzesień – „ Rzeki, jeziora, strumienie ( pejzaż)
Październik – „ Zdjęcia makro”
Listopad – „ Slajdy”
Grudzień – „ Reportaż”
Zakończone
Konkurs Fotograficzny „Między górami a wodami” edycja I
pt. „Pejzaż Krynicy i okolicy”
organizowany przez Krynickie Towarzystwo Fotograficzne
od 43 lat działające na rzecz kultury
REGULAMIN
I. Postanowienia ogólne.
-
Celem cyklicznego konkursu jest wzrost zainteresowania kulturą i sztuką oraz promocja Gminy Krynicy-Zdroju a w szczególności uzdrowiska poprzez ukazanie, w sposób ciekawy i oryginalny jej piękna, bogactwa naturalnego, atrakcji turystycznych, interesujących miejsc itp.
-
Organizatorem cyklicznego konkursu „ Między górami a wodami” edycja I
pt.” Pejzaż Krynicy i okolicy” jest Krynickie Towarzystwo Fotograficzne przy współfinansowaniu przez Urząd Miejski w Krynicy-Zdroju. -
Treść niniejszego Regulaminu zostanie udostępniona na stronie internetowej www.fotokrynica.pl gdzie będą publikowane również komunikaty i informacje dotyczące konkursu.
II. Zasady konkursu.
Obszar jaki zajmuje Gmina Krynica-Zdrój przez stulecia był zasiedlany prócz ludności rdzennej również przez osadników docierających na te tereny łukiem karpackim. Osadnicy z różnych stron Europy wzbogacili dziedzictwo kulturowe i historyczne tego regionu o swoje religie, obrzędy, zwyczaje, stroje, elementy architektury.
Organizatorzy I edycji konkursu oczekują fotografii wykonanych na terenie Gminy Krynica-Zdrój ściśle związanych z tytułem edycji konkursu. Fotografie obiektów czy pejzaży mogą być wykonane w różnych warunkach oświetlenia, w czasie ciekawych zjawisk atmosferycznych czy w różnych porach roku jednak nie mogą być starsze niż 5 lat od daty ogłoszenia tematu konkursu.
Konkurs jest adresowany do amatorów i zawodowców w dziedzinie fotografii, niezależnie od wieku.
III. Warunki zgłaszania prac.
-
Konkurs ma charakter otwarty, udział w nim może wziąć każdy.
-
Uczestnik może zgłosić do konkursu nie więcej niż 5 fotografii w wersji elektronicznej zapisanej w formacie JPG, w formacie: dłuższy bok 2500 pix, rozdzielczość min. 300 dpi, maksymalnie 3 MB.
-
Uczestnik może przesłać zdjęcia w serii jednak łączna ilość przesłanych przez jednego uczestnika zdjęć nie może przekraczać 5. Należy zaznaczyć kolejność oglądania zdjęć jak również jedno zdjęcie będące reprezentantem serii. To jedno zdjęcie w przypadku uzyskania nagrody będzie prezentowane na wystawie, a cała seria będzie prezentowana na stronie internetowej.
-
Zdjęcia powinny być opisane w następujący sposób: nazwisko i imię autora – tytuł (tytuł serii) miejsce wykonania zdjęcia – numer kolejny z karty zgłoszenia (np. nowakjan-deptak – krynica-1).
-
Fotomontaż i rażąca ingerencja w obraz zmieniająca jego naturalność, usuwanie stałych elementów jest niedopuszczalna. W razie wątpliwości jury może zażądać oryginalnego pliku RAW lub JPG.
-
Uczestnictwo w konkursie jest bezpłatne.
-
Jury zastrzega sobie prawo do dyskwalifikacji autora zdjęć nie spełniających warunków regulaminowych. Wszelkie zgłoszenia, które nie będą zgodne z Regulaminem na dowolnym etapie konkursu mogą zostać zdyskwalifikowane i nie zostaną dokonane żadne zwroty fotografii.
-
Organizatorzy zastrzegają sobie prawo do nieodpłatnego wykorzystania wszystkich nadesłanych fotografii w publikacjach związanych z konkursem oraz w celach promocyjno-reklamowych dla potrzeb konkursu oraz promocji Gminy Krynicy-Zdroju.
-
Do fotografii należy dołączyć :
-
podpisaną i zeskanowaną (100 dpi) Kartę zgłoszenia (załącznik nr 1), jest ona dowodem na zapoznanie się z regulaminem konkursu i jego zaakceptowaniem.
-
uczestnicy niepełnoletni są zobowiązani do przesłania dodatkowo zgody na udział rodziców/opiekunów ( pkt. VIII załącznika nr 1),
-
oryginał karty zgłoszenia należy dostarczyć do organizatora konkursu nie później niż do dnia odbioru nagród określonych przez jury.
-
Uczestnik konkursu, składając swój podpis na karcie zgłoszenia, oświadcza, że:
-
posiada pełnię praw autorskich do fotografii i przenosi je na Organizatora wyłącznie w zakresie niezbędnym do ich publikacji, bez ograniczeń czasowych i terytorialnych, na polach eksploatacji wskazanych w art. 50 ustawy o prawie autorskim i prawach pokrewnych z dnia 4 lutego 1994r. (t.j. Dz. U. z 2019.0.1231 ze zm.), w szczególności w zakresie wykorzystywania ich w druku, wystawianiu oraz udostępnianiu na stronach internetowych Organizatora lub Gminy Krynicy-Zdroju. Jednocześnie nie przenosi praw majątkowych przesłanych na konkurs fotografii,
-
wyraża zgodę na przetwarzanie i udostępnianie danych osobowych: imię, nazwisko, adres zamieszkania i innych – zgodnie z Ustawą o ochronie danych osobowych z z dnia 10 maja 2018 r. o ochronie danych osobowych(tj. Dz. U z 2019 r. poz. 1781).
IV. Kalendarium i miejsce składania prac.
-
Fotografie należy nadesłać na adres: ktfdysk@gmail.com do dnia
15 listopada 2021r. -
Prace oceniać będzie powołane przez organizatorów jury, które zadecyduje
o przyznaniu nagród, oraz zakwalifikowaniu prac do wystawy pokonkursowej. Planowane posiedzenie jury odbędzie się do 25 listopada 2021r. -
Decyzje jury są ostateczne i prawnie wiążące dla wszystkich uczestników konkursu.
V. Rozstrzygnięcie konkursu i nagrody.
-
Przewiduje się przyznanie następujących nagród:
-
I nagroda – nagroda pieniężna w wysokości 400,00 zł
-
II nagroda – nagroda pieniężna w wysokości 300,00 zł
-
III nagroda – nagroda pieniężna w wysokości 200,00 zł
-
trzy wyróżnienia – nagrody pieniężne po 100,00 zł
-
Organizator zastrzega sobie prawo do zmian w wysokości jak i rodzaju nagród np. przyznania dodatkowych nagród, przyznania nagród równorzędnych albo nie przyznania jednej z nich.
-
Laureaci powiadomieni zostaną o wynikach konkursu w terminie do dnia
30 listopada 2021r. a nagrodzone i wyróżnione prace zostaną opublikowane
w internecie na stronie http://www.fotokrynica.pl/ -
Po rozstrzygnięciu konkursu zostanie zorganizowana wystawa pokonkursowa.
-
Uroczyste wręczenie nagród oraz wernisaż wystawy odbędzie się w dniu 11 grudnia 2021r (sobota) o godzinie 12 00 w Galerii Siedlisko w Centrum Kultury w Krynicy-Zdroju ul. Piłsudskiego 19, 33-380 Krynica-Zdrój.
Kontakt z organizatorem konkursu: jolantaszyszka@wp.pl
Organizator : Krynickie Towarzystwo Fotograficzne
Karta zgłoszenia do ściągnięcia
Regulamin_konkursu_Stary_Sącz_2018[1] (1)Załącznik_nr_2_stary_sącz_2018[1] (1) Załącznik_nr_1_stary_sącz_2018[1]
Detal architektoniczny Historycznego Państwa Muszyńskiego – edycja XVII